Bom, estes caras estão no mercado para ganharem dinheiro, e faram de tudo para tirar essa grana de nós! Espero que a comunidade possa pressionar para que um bom construtor de missões e campanhas esteja disponível no novo jogo.21_Sokol1 wrote:Compra pronta deles.![]()
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Sokol1
IL-2 Sturmovik: Great Battles = Desenvolvimento
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Komet
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Também gosto dos gunners ativos, conseguia fazer missões no CFS3 somente com artilheiros! Apoio esta solicitação.28_Condor wrote:S!
A minha pergunta rendeu rápido:
http://forum.il2sturmovik.net/topic/481 ... e-gunners/
SP!
Komet
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Acho esta questão de não mostrar a "Suástica" é uma grande bobagem, por acaso alguém fala contra a mostra de símbolos ligado ao comunismo soviético em aeronaves, veículos e bandeiras nos games? Claro que não, pois isso faz parte da história, não é uma questão humanitárias ou política, se escolho voar com uma aeronave soviética isso não quer dizer que sou comunista e o mesmo ocorre com aeronaves alemãs, italianas ou japonesas.21_Sokol1 wrote:Entre não mostrar a "suástica" e estas maluquices do B6, melhor não mostrar...
http://forum.il2sturmovik.su/index.php? ... ach_id=749
Sokol1
Na minha opinião, não mostrar a "Suástica" é querer ocultar a história!
Komet
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
“Não erreis: Deus não se deixa escarnecer; porque tudo o que o homem semear, isso também ceifará”. Gálatas 6:7.
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
DD VIII
Aviões confirmados:
LaGG-3
Bf-109F-4
IL-2 (1942)
Ju-87D-3
Aviões confirmados:
LaGG-3
Bf-109F-4
IL-2 (1942)
Ju-87D-3
Sokol1
Hello dear friends.
We missed a week in our diaries. The reason was the lack of proper technology to teleport people over long distances. Of course, there is a certain romance to write about our game, dedicated to airplanes when you are actually on board an airplane. But I'm too often distracted by the view from the window.
Soon, we'll show you some new screenshots. You already know about a pair of planes from the project; the LaGG-3 and Bf-109F-4. The IL-2 (1942 year's model) and Ju-87D-3, two major aircraft for attacking ground vehicles, will be the next pair we show you. Work on them is already under way and cockpits for the first fighters will be ready soon.
And of course will be pictures, video and more details about the map and ground equipment. In this diary we publish the fifth part of the test pilot interview, which will be dedicated to the I-153 aircraft.
http://www.youtube.com/watch?v=kODgH2g_ ... r_embedded
1) Will realize two different radio frequency (own and enemy) as in IL-2 FB or will be heard on the radio the Russian and German speech at the same time?
We'll implement different radio frequencies and you'll be able to listen to radio of enemy under certain conditions.
2) Will the features of RoF use in BoS? For example: gestures of the pilots, signal pistol, skinspacks and mandatory reloading before opening fire?
BoS is a very different project. We'll use the experience gained in the development of RoF for work with BoS. Of course, there will be similarities, but to the same extent as with the original "IL-2". In the spring we'll be prepared to discuss the details of the gameplay.
3) Is the pilot from your videos (the guy who flies the Il2 and the MiG-3), involved in the FM testing? Is he a consultant for BoS?
Yes, we'll consult with pilots at the various stages of development. We hope that we can get the highest rating of the parameter "plausibility" from the pilots who fly now. We will necessarily represent anyone who will advise us.
4) It's possible to have in some point of development to see the low temperatures of the Russian winter affecting the performance of the engines? I mean, in a sunny and hotter day, the engines would run better and star up easer than in a bad weather frozen day. This aspect was crucial for both sides during the battle.
This was made in our previous project RoF. There was an opportunity (in the difficulty settings) to start the game with a cold engine. In winter, it gave a big advantage to rotating engines. But this possibility does not become popular among the players. Even those who thought he was ready for an uncompromising realism. Oil quickly freezes. And if you don't start the engine just in the first ten seconds, then the probability of a successful start is dramatically reduced. Perhaps this is too much, but we can do it.
5) Will we be able to crush and break the models of planes from CloD as the planes break in ROF?
Modeling principles remain the same. But the speeds and the materials from which to make the planes is changed. So it will look different, but always spectacular.
6) Will we be able to open the cockpits (on the ground / in mid-air)?
Yes, of course. This will occur with very good sound effects and even have an effect on the aerodynamics of the aircraft.
7) Will the normal electrical fuses make for German aircraft bomb?
I'll check personally to setup the normal fuses.We are responsible for the quality of our fuses.
Opponents will have the same color as in "IL-2" or in RoF?
The enemy will have red color always. On the other side is always the bad guys, but on this side of the comrades-in-arms, regardless of the selected side.
9) What is the maximum number of players can take part in multiplayer?
This will depend on the capacity of the server. If we would open our server, I think there would have been 100 or more pilots in one dogfight session. We'll pay attention to optimization and improvement of all parameters associated with the work of the network. We would like to build the servers for you, including a common for all scenarios, but it will depend on the success of the project on the market. There are concerns that it is too hardcore for the MMO project. But I'm an optimist and we consider this possibility.
10) How will Stalingrad look like? This refers to the different degrees of destruction of certain areas.
The town will be recreated quite accurately. The historical component plays an important role. We really want the world remember about these events.
http://forum.il2sturmovik.net/index.php ... ach_id=140
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
No forum russo os devs soltam mais a lingua - no ingles deixam os Monkey Morons discutido uso de algarismo romano nos anúcios dos DD, se felicitando pelas "velhas múmias" sairem das tumbas, discutindo os "brilhantes" posts do Raaid, dando idéias para tornar o jogo mais arcade, e trocando "amabilidades" entre si...
A que parece que o BoS adotará um sistema de "assinatura" para se jogar online:
http://translate.googleusercontent.com/ ... Q0fsETzwMA
Um dado cruel do mundo da simulação - e que mostra o tamanho do "desastre" do CloD.
O Loft disse que para o BoS se viabilizar é preciso que venda 200.000 cópias (não especificou o periodo de tempo).
O CloD dificilmente vendeu 20.000.
Sokol1

A que parece que o BoS adotará um sistema de "assinatura" para se jogar online:
http://translate.googleusercontent.com/ ... Q0fsETzwMA
Um dado cruel do mundo da simulação - e que mostra o tamanho do "desastre" do CloD.
O Loft disse que para o BoS se viabilizar é preciso que venda 200.000 cópias (não especificou o periodo de tempo).
O CloD dificilmente vendeu 20.000.
Sokol1
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
DDIX
O que tem de emoção negativa nisto?
Não endendo esta dificuldade de implementarem a "foto da girlfriend cockpit", sempre estão pedido isto, se não me engano tinha
tinha no FS:SDOE ou um destes SIM's dos 90's, tem no IL-2 MOD's.
Sokol1
Tem umas perguntas e respostas nete DD que estão em "russo"...9
Hello everyone! We're fine, thanks for asking.We have finished the work with the first cockpit of the LaGG-3. This required us to create models and new technology for the engine. A closed cockpit is a new element and we needed to solve many issues associated with the effects of an enclosed canopy. We would like to make it so that you get a good experience, so we needed to work with sound and graphics. In the sound stage, each object must sound different in a closed cockpit than in an open cockpit. In terms of graphics rain falls not on the pilot's goggles, as in an open cockpit, but on the glass of the cockpit. We want to make this element true and interesting. So when I write that we finish the first cabin, I mean the whole set of different issues were solved.
In parallel, we are working with models for the city. Yesterday I saw a general model of the tractor plant, damaged by bombs. We'll try to recreate the city center quite exactly as it looked from the height of the flight of the airplane, or rather what was left of it after the previous phase of the battle. Soon we can imagine what the pilots watched from their cabins in late 1942. Also, we'll be able to recreate most of the large and medium-sized settlements on the map. Small settlements will be presented in a less detailed manner, but they will be in their historic places.
The last time I said that we plan IL-2 and Ju-87 as the main strike aircraft. I know that today is spring, but I still can not write a complete list. It is unprofessional and not interesting to show nothing. So, I'll present a couple of other bombers instead - He-111 and Pe-2.
The answers to your questions:
1) Do you have the desire and capacity to make such a feature in the game as "wear and tear on aircraft."
No. Our goal, of course, is to evoke emotions, but more positive emotions. Worn virtual planes and random failures - all these ideas evoke negative emotions.
2) Will realized the famous, often mentioned in memoirs, black smoke trail of Bf-109 in forcing?
I think so. We have the opportunity, even when you playing in online mode.
3) Will the aircraft control surfaces setup to neutral position or the game will remember their last position after the death of the pilot in the cockpit and the plane will make random shapes flying as in IL-2 and CloD?
No, after the death of the pilot we are putting the aircraft rudder to a random position. So, unruly plane will behave differently.
4) Whether animated units on the airfields and ground objects (moving airfield service personnel)?
No, the future is not yet come.But it's close. Technically, this is achievable, but the volume of work is comparable to the production of a good mobile game. So the future is not yet come.
5) Will we have the opportunity to place in the cockpit of the aircraft photos of our girlfriends? Many players are faced with the problem of the perception of their interests other people. Imagine that the wife or girlfriend comes home and watches herself in a photo in the cockpit of your plane. Her first thought will be "he thinks about me always!" With the introduction of such features some of the women will be more friendly to our hobby and maybe they want to take part in the game, for example a rear gunner.
This will be the ultimate prize, the most elusive achievement in the game.For the sake of a beautiful lady should really commit heroic acts. We also assure that we'll do everything possible to make your hobby is not complicated family life, and we'll display a message on the screen is bright, "Remember, they are waiting for you on earth," every hour.
But seriously, while we did not think of this, but thanks for the idea, maybe one day we'll realize it in the way I presented.
6) Will the options of control the aircraft in a single game make as in "IL-2": "easy", "hard", "as in reality"?
It's a simple question, but the answer is not so simple. Different game modes will be made in different ways. For example, the career will have only 2 options "normal" and "hard." It's like two sports disciplines. Since the statistics of your career will be considered passing game, and despite the fact that you're playing alone, you will be able to see the results of all players. But in the "quick mission" where you will make the conditions of the fight, you will be able to set your own difficulty mode, as the statistics in this kind of fighting is not considered. Multiplayer rules are the same. If the owner of the server wants what the players involved in the world ranking, he should set one of the two modes of play "normal" or "hard." If the server is an event, tournament, training or just the script, then the server administrator disables sending of statistics and then be able to adjust the complexity of the very flexible.
I understand that you have a question, what exactly is included in these two global modes of difficulty, but it's a different story for another update.
7) Signal flares wonderfully realized and look in RoF. Will any use for them in BoS?
I think so, yes. Airfield maintenance and supply service and ground units will use flares. I agree that it is very atmospheric.
Will we see the truly massive battles in the game, for example, 50-80 bombers raid to Stalingrad? Or it will be the small battles as in RoF?
No, alas. We have to choose between detailed development or scale events. This choice is still standing and still relevant, despite some progress. We certainly make optimizations based on the experience gained and an increased capacity. Once we get the results of the first tests, I'll write the exact number of aircraft in the frame at a reasonable fps.
9) Will be concrete airfields in the game? If the concrete airfields will be made, I would like to feel the difference when landing on the ground or on concrete. I ask, of course, under the impression the interview with Vladimir Barsuk.
We have the ability to make it, but it's not in our scheduled tasks. Hopefully, the work will go faster than we expect or we'll make it in the future.
10) Will the searchlight of air defense use at night in BoS?
Yes and aircraft landing lights will work very effectively. We are working to improve the light sources.
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É muito legal quando você voando no CLoD e por descuido ultrapassa a "red line" e alguma coisa pifa.Worn virtual planes and random failures - all these ideas evoke negative emotions.
O que tem de emoção negativa nisto?
Não endendo esta dificuldade de implementarem a "foto da girlfriend cockpit", sempre estão pedido isto, se não me engano tinha
tinha no FS:SDOE ou um destes SIM's dos 90's, tem no IL-2 MOD's.
Sokol1
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
S!
Acho que as "random failures" se refere a falhas eventuais como para parafusos que se soltam, desgastes aleatorios, etc., não a falhas induzidas (pelo mau CEM)....
Esse cockpit tá feio hein, realmente na comparação com o CLOD perde feio e impacta negativamente, mesmo com este abandonado...
SP!
Acho que as "random failures" se refere a falhas eventuais como para parafusos que se soltam, desgastes aleatorios, etc., não a falhas induzidas (pelo mau CEM)....
Esse cockpit tá feio hein, realmente na comparação com o CLOD perde feio e impacta negativamente, mesmo com este abandonado...
SP!
[b]Eu confio no povo brasileiro. Voto facultativo já no Brasil![/b]
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Falhando em falhas, olhe o que o TF descobriu no engine do CLoD - não esta ativado:
Sokol1RAF74_Buzzsaw
Here's another example:
The engine is capable of calculating random engine part failure, based on the reliability of the engine
and how many hours it has currently had in use.
We can tune this for individual aircraft.
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
S!
Eu acharia uma boa ativar, mesmo porque as falhas, como diz ái, só aparecem após horas de vôo...
SP!
Eu acharia uma boa ativar, mesmo porque as falhas, como diz ái, só aparecem após horas de vôo...
SP!
[b]Eu confio no povo brasileiro. Voto facultativo já no Brasil![/b]
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Como a foto do painel do LaGG - plano, sem iluminação - levou os críticos e os fanboys quase as vias de fato, postaram outra, mais detalhada.

Para mim esta de bom tamanho, se bem que pelos DD's estou ficando com a impressão que este jogo vai ser o "Boring of Stalingrad".
Tomara que não.
Paneset confirmado (baseados nos DD's)
LaGG-3
Bf-109F-4
IL-2 (1942)
Ju-87D-3
He-111
Pe-2.
Sokol1

Para mim esta de bom tamanho, se bem que pelos DD's estou ficando com a impressão que este jogo vai ser o "Boring of Stalingrad".
Tomara que não.

Paneset confirmado (baseados nos DD's)
LaGG-3
Bf-109F-4
IL-2 (1942)
Ju-87D-3
He-111
Pe-2.
Sokol1
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
S!
Continua feio
Fizeram às pressas pra mostrar serviço deu nisso
Está muito inferior às próprias texturas do RoF
SP!
Continua feio

Fizeram às pressas pra mostrar serviço deu nisso

Está muito inferior às próprias texturas do RoF

SP!
[b]Eu confio no povo brasileiro. Voto facultativo já no Brasil![/b]
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Pois é, em tres meses só saiu este cockpit - meio aproveitado do BoM/BoS da MG, quero ver terminar os 10 aviões (e o resto) no prazo de ~18 meses previsto.
Sokol1
Sokol1
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Não está feio não, está perfeito.
Tirando SC de dentro do 3D Max fica assim mesmo, a não ser que você mande renderizar com luz do dia, reflexos complexos e sombras.
Dentro da engine do simulador a coisa muda completamente de figura, tem luz do sol, reflexos, sombras, bloom, reflexos do ambiente, etc.
Além disso, geralmente se colocam umas texturas genéricas só para não ficar transparente na hora de tirar a SC, as texturas finais são desenvolvidas já quando o 3D está rodando dentro do jogo, porque assim se pode corrigir cores e acertar detalhes.
santo.
Tirando SC de dentro do 3D Max fica assim mesmo, a não ser que você mande renderizar com luz do dia, reflexos complexos e sombras.
Dentro da engine do simulador a coisa muda completamente de figura, tem luz do sol, reflexos, sombras, bloom, reflexos do ambiente, etc.
Além disso, geralmente se colocam umas texturas genéricas só para não ficar transparente na hora de tirar a SC, as texturas finais são desenvolvidas já quando o 3D está rodando dentro do jogo, porque assim se pode corrigir cores e acertar detalhes.
santo.
Senta a Pua!
Porque há um só Deus, e um só Mediador entre Deus e os homens, Jesus Cristo homem. 1 Timóteo 2:5
Porque há um só Deus, e um só Mediador entre Deus e os homens, Jesus Cristo homem. 1 Timóteo 2:5
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
S!
Pode ser Santo, mas esse pessoal tem que colocar na cabeça que seus primeiros clientes (aqueles que vão opinar primeiro), já voaram o CloD e que não vão ficar impressionados com um trabalho com esse tipo de finalização. Acostumado como estou aos cockpits do CloD um trabalho desses impressiona mal. O melhor então seria esperar e mostrar o cockpit na engine do jogo, e com ótima resolução (o LOFT usou uma baixa
).
De fato, a foto do Lagg por fora ficou muito boa, inclusive mostrando um anti-alising que não aparecia no CloD. Se não mostrarem algo do mesmo nível desanima porque me faz pensar que tirando o que foi importado do CloD o resto será de uma qualidade inferior...
SP!
Pode ser Santo, mas esse pessoal tem que colocar na cabeça que seus primeiros clientes (aqueles que vão opinar primeiro), já voaram o CloD e que não vão ficar impressionados com um trabalho com esse tipo de finalização. Acostumado como estou aos cockpits do CloD um trabalho desses impressiona mal. O melhor então seria esperar e mostrar o cockpit na engine do jogo, e com ótima resolução (o LOFT usou uma baixa

De fato, a foto do Lagg por fora ficou muito boa, inclusive mostrando um anti-alising que não aparecia no CloD. Se não mostrarem algo do mesmo nível desanima porque me faz pensar que tirando o que foi importado do CloD o resto será de uma qualidade inferior...
SP!
[b]Eu confio no povo brasileiro. Voto facultativo já no Brasil![/b]
Re: BoS: IL-2 Sturmovik - Battle of Stalingrad, by 1C&777
Com o 1940 foi a mesma coisa, mostravam o 3D dentro do 3d Max, isso é praxe dos produtores.
santo.
santo.
Senta a Pua!
Porque há um só Deus, e um só Mediador entre Deus e os homens, Jesus Cristo homem. 1 Timóteo 2:5
Porque há um só Deus, e um só Mediador entre Deus e os homens, Jesus Cristo homem. 1 Timóteo 2:5