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Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 15 Feb 2015 14:11
by 28_Condor
S!

De fato, os servers que tem ping bom (ou seja, os "estrangeiros") estão sempre vazios...
Moscou é "outside of Luftwaffe bombs". Vê lá se cabe bombarder a capital em jogo patriótico?
No próprio 1946 no mapa de Moscou faltava... Moscou :P

Será que no BoM do Oleg iria se repetir essa presepada? |(


SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 15 Feb 2015 23:02
by 21_Sokol1
Giveaway para Silver "peasants", sobrando um La5.

http://forum.il2sturmovik.com/topic/146 ... -and-rama/

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 16 Feb 2015 12:42
by Furias
S!

Condor o que observei nos servers MP :

os ativos na sua maioria são utilizados por europeus e especialmente por gente do leste europeu. Americanos gostam mais de lamuriar no forum e discutir o "fraco" desempenho fw-190 :P

Aí entra a questão do fuso horário .... dependendo do momento estão lotados em horas muito inconvenientes, tipo por volta das 3:00 PM . Só para insones. E não sou tão insone assim lol.


Ops atualizando a choradeira agora é sobre a superior performance dos caças russos a 6km de altura. Acho que não jogo o mesmo jogo que eles, devo estar acessando um servidor paralelo ao deles. Ou na verdade é um jogo de esquizofrenia e eu não sabia :lol:

SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 16 Feb 2015 14:47
by 21_Sokol1
Bah, "It's just a game!" E o Mr.X prefere voar o Bf 109F, rende mais kills. :lol:

Igual no CloD, enquanto alguns Luftwinhers choram o desempenho Spit'sissi II o Karaya faz até 7 kills por sortie no BF109E-4. :P

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 16 Feb 2015 15:55
by 28_Condor
S!

O Karaya é o Cara :D



SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 12:37
by Furias
S!

encontrei faz um bom tempo este manual sobre o p-40. Tem várias informações interessantes:


http://www.mediafire.com/view/fcqxxk7nc ... gsmall.pdf



;)


SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 12:56
by 28_Condor
S!

Legal Fúrias, já guardei aqui ;)

Só quero ver como a 777 vai fazer esse plane. Era o meu preferido no Il2-1946, um avião que cabia justo na minha mão e com o qual fiz meus melhores dogfights. Se ficar frouxo como esse ruskis deleto o Bo$ do HD :@

Outro que eu gostava muito (apesar da péssima visão do six) era o Rata.. também de olho nessa modelagem WWI da 777 :^)



SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 15:10
by 21_Sokol1
Eita, isso me faz lembrar que logo teremos intermináveis post's sobre o "FM" das .50... :lol: :rofl:

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 16:57
by Furias
21_Sokol1 wrote:Eita, isso me faz lembrar que logo teremos intermináveis post's sobre o "FM" das .50... :lol: :rofl:

entrevista com piloto russo de i-16; hurricane; p-40; p-39 e yak :

http://lend-lease.airforce.ru/english/a ... /part2.htm

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 18:53
by 21_Sokol1
Ué, o avô do Oleg andou trabalhando nos P-40 B/C Tomahawk enviados à Russia?

"Later, when the Kittyhawks arrived, we discovered that their tail assemblies had been made 40 cm longer, the forward center of gravity was more pronounced, and the porpoise tendency had abated."

E duas .50 bastam (field mod).

"A. S. Were two machine guns enough?

N. G. Yes, more than enough. I already told you how powerful they were."

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 19:55
by 40_Griffon
21_Sokol1 wrote: E duas .50 bastam (field mod).

"A. S. Were two machine guns enough?

N. G. Yes, more than enough. I already told you how powerful they were."
Vai abrir pretexto para usar de unlock. O avião stock só vem equipado com as duas primeiras, as outras 4 só destravam quando o jogador derrubar 100 caças. :P

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 18 Feb 2015 21:13
by 21_Sokol1
O certo do "field mod" seria o contrário, vem com as 4 e "unlocka" remover duas para ganhar em peso/manobrabilidade.

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 19 Feb 2015 08:10
by 21_Sokol1
Os cabeças de bagre continuam com a idéia de que "não fez sucesso na WWI, não fará na WWII".
''there won't be a mods-on mode in BOS. It didn't bring much content to ROF within the 6 years, so we find it unnecessary in BOS.''
Será que metade dos jogadores do segundo tipo se interessaram pelo primeiro?
Eu, pelo que me lembro, testei por uns 20 minutos...

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 19 Feb 2015 13:55
by 28_Condor
S!
When the later types Bf-109G and FW-190 appeared, the P-40 Kittyhawk became somewhat dated, but not by much. An experienced pilot could fight an equal fight with it.
Se estivesse falando de equipamento russo poderia ser mais questionável essa afirmação, mas como não se torna mais interessante.



SP!

Re: BoS = IL-2 Sturmovik-Battle of Stalingrad - Desenvolvime

Posted: 19 Feb 2015 15:51
by 21_Sokol1
DrZebra é um "RoF supporter" que chutou o balde em vista dos último patchs com o "fly-be-mouse/aiming help" - que provavelmente virá no BoM.

A solução (como a besteira do unlock do BoS) não resolve o problema do "casual" e torna o jogo mais bobo para o "hardcore".
Mas fazer o que, o Loft continua "No steep back!" com a idéia do Flight Game (com toques de Doom, Counter Strike).* :lol:
RoF has different sets of aiming help: a bomb aiming help, some red-circle deflectionshot help, reargun aiming help reticle and an aiming help for all handheld weapons (pistols, flares)

before the last patch, they ALL could be switched off. That was changed with the last patch.. where the bomb help was tied to mousecontrol.. ie: switching on mouse control allowed to cheap on full realism settings.. so because of complaints, that was then fixed in an HOTFIX (1.035b) among other things...

the problem with that, was that it introduced new settings effects. RoF now has 2 setting switches for aiming help (one serverside/in realism settings) and one in flight... but none affects the reargun aiming help or the flare/pistol aiming help, sooo these two are not any longer switchable but forced on all players...

and it seems like a DESIGN DECISION more then an error in the chaotic rewiring of what the two switches toggle:
Originally Posted By: Sneaksie
Turret aimpoint appears regardless of this setting when you operate a turret without using iron sights because it's impossible to aim without it in this mode. Perhaps it will be removed in a next update when 'Aiming help' setting is off.
another thing that is debatable in terms of wisdom of dealing with a typical flightsim customer base is that the gui-screen overlay with compass, clock and engine settings (for those without track-ir and the likes) was also changed and even though many hard core simmers frown the use of that overlay, it should at least be correct.. but especially the "realistic setting" one is not, swichting out the airplane compass for a hand held infantry compass where the red needle end instead of poinint north point true course (TC) and the other GUI elements introduce a harder-to-read design.

So basically, the idea of having flight sims open up to larger audience with switchable complexity (which is a use full one) is done here in bad way, as it neither really makes getting into the game easier (mouse control works terrible, it is an ai-pilot flying your plane to a cursor, you are not controling the control surfaces) nor the gui or settings more transparent and more accessible while at the same time giving the finger to the hardcore sim fans.. so it is shooting your own business into the foot or both feet, if you so will.

Because of mainly real life constraints but also the whole attitude of the last patch + how it was comunicated, I have de-installed the game and moved on to other things. It did not motivate me to play or buy stuff there anymore, frankly.
Parece que vão implementar um tipo de "E-Sport" nos servers oficiais.